Opel Agila lansat oficial in Romania

Noul monovolum Opel a fost lansat oficial in Romania pe data de 29 septembrie in Bucuresti.

Proiectul monovolumelor a inceput la Opel in anul 1999, odata cu aparitia modelului Zafira. Lungimea caroseriei a fost marita de la 3,57 m la 3,74 m, latimea de la 1,62 m la 1,68 m si inaltimea a fost redusa de la 1,66 m la 1,59 m.

Distanta intre axa fata si spate este de 2360 mm, iar greutatea automobilului fara sofer este de 975 Kg. Volumul portbagajului este de 225 litri, suficient chiar si pentru un carucior sport de copii si poate fi marit pana la 1050 litri prin rabatarea banchetelor spate (60:40).

Caroseria a fost proiectata cu cinci usi si cinci locuri, fiecare loc fiind dotat cu cate o centura de siguranta in trei puncte. Pozitia acestora este inalta, asigurand o vizibilitate foarte buna de pe toate locurile. Aerodinamicitatea caroseriei este foarte bun pentru un monovolum de 3,74 m lungime, Cx = 0,32. Pentru acest model: doua pe benzina si unul diesel. Motoarele pe benzina sunt noi si realizate impreuna cu Suzuki.

Motorul pe benzina de baza este cel in trei cilindri si patru supape la fiecare cilindru. Capacitatea cilindrica este de 997 cm3, puterea de 65 CP la 6000 rot/min iar consumul mixt de 5,0 litri/100 km. Cu acest motor Agila accelereaza de la 0 la 100 km/h in 14,7 sec. O acceleratie mai rapida de 12,3 sec se poate obtine cu motorul pe benzina de patru cilindrii si capacitate de 1242 cm3.

Cu acest motor Agila paote ajunge la 175 km/h iar consumul este cu numai 0,5 litri la 100 km mai mare decat fratele mai mic in trei cilindri. Emisiile de CO2 ale acestor motoare sunt de 120 g/km respectiv de 131 g /km, valori care se vor utiliza la calculul taxei de poluare. Din gama de motorizari disponibile pentru Agila mai face parte si un motor diesel cu turbocompresor de 1,3 litri (1248 cmc) fabricat la uzina comuna Opel-Fiat din Polonia.

Aici am dori sa facem o precizare: Opel si Fiat, ca cativa ani in urma, au dezvoltat impreuna un motor diesel de baza la fabrica de motoare din Polonia , fabrica care apartine 50%- 50% lui Opel si Fiat. Azi fiecare constructor insa isi dezvolta si produce varianta proprie. Am tinut sa scriu negru pe alb aceasta remarca deoarece circula zvonul cum ca „motoarele Opel diesel ar fi cumparate de la Fiat“.

Noul agregat diesel proiectat de Opel este un Common – Rail – Turbodiesel care a suferit mai multe modificari fata de versiunile anterioare cum ar fi: supape modificate, timpi de injectie optimizati, diagrama de deschidere a supapelor optimizata. Turbina are o constructie care permite variatia debitului de gaze de ardere functie de turatie si sarcina in asa fel incat presiunea de supraalimentare sa fie cea optima la fiecare nivel de turatie si sarcina.

Acest motor dezvolta o putere maxima de 75 CP la 4000 rot/min si un cuplu maxim de 190 Nm la 1750 rot/min. Consumul mixt este de numai 4,5 litri/100 km ceea ce corespunde cu o cantitate de 120 g/km de CO2, valoare foarte buna pentru u motor din aceasta categorie.

Noul Agila este un automobil de oras si tineret care acopera foarte bine doua segmente in crestere: clasa mini si clasa monovolumelor mici. Cu toate ca are o lungime de numai 3,74 m Agila ne transmite senzatia de mult spatiu. Motorul de 1.0 litru este gandit pentru oras in timp ce motoarele de 1.2 litri si 1.3 litri fac din Agila un automobil agil care se comporta bine si la drumuri lungi.

Noutatea cea mai tare sunt pantofii „Agila“ pe care vi-i prezentam in fotografia alaturata, supermoderni si superhaiosi. Ar fi extraordinar ca proprietara unui automobil Agila sa coboare din micuta ei masina incaltata cu acesti pantofi excentrici!

 

Tags: , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Copyright © 2006-2019 Blow.ro All Rights Reserved.