Gustul înregistrat – promisiunea pe care o face Guido industriei HoReCa

GuidoAscensiunea cafelei de specialitate a început să prindă contur și în România, unde tot mai multe cafenele aleg să ofere clienților o băutura autentică și reprezentativă. Oportunitatea a fost rapid fructificată de GUIDO, magazinul de cafea de specialitate, prăjitorie și școală de cafea, care introduce un nou concept în industria HoReCa – crearea gustului propriu de cafea.

Promisiunea este una simplă: clienții ce vor încerca o cafea de specialitate nu vor mai reveni la vechile obiceiuri de a bea cafeaua și vor călca pragul localului pentru o experiență superioară. Diferența principală față de cafelele obișnuite este că cele de specialitate au arome diferite și subtile ce caracterizează zona de proveniență. Aceste arome sunt puse în evidență prin diferite metode de preparare: espresso, fitru, ibric sau metode alternative de prepare a cafelei (Hario Syphon, Hario V60, Aeropress). În schimb, cafeaua pe care o bem de obicei, de la supermarket are o singură caracteristică pentru a-și păstra același gust amar peste tot în lume și indiferent de brand: boabele sunt prăjite excesiv și în cantități foarte mari.

”Majoritatea localurilor folosesc în cel mai bun caz o combinație de cafea arabica cu robusta. Credința populară este că dacă un espresso face spumă, atunci e bine. Proprietățile principale ale speciei de cafea robusta sunt că e ieftină și că face spumă, nu cremă, însă cei mai mulți oameni nu știu să facă diferența. În plus, robusta are un gust pământiu, care rămâne pe cerul gurii, este un gust neplăcut, dar suntem obișnuiți cu el, așa că îl considerăm acceptabil. Peste toate, prăjirea, care e foarte importantă, se face în condiții de compromis, astfel încât cafeaua e mai arsă ca să se ofere clienților un produs constant. Tot mecanismul ăsta are de-a face cu reducerea costurilor. Să produci cafea de specialitate păstrând un standard înalt de calitate presupune efort și expertiză sulimentare”, explică Adrian Simion, proprietarul GUIDO.

Cu toate acestea, există și antreprenori interesați din ce în ce mai mult de a oferi o experiență diferită clienților și de a-i face să revină pentru ceea ce se regăsește doar acolo. Cafeneaua M60 a fost printre primii clienți care a ales să-și personalizeze gustul cafelei. După ce înțeleg profilul clientului, specialiștii GUIDO selectează cu grijă originile de cafea, iar pentru fiecare dintre ele testează și aleg un profil de prăjire care să evidențieze diferitele arome. Următorul pas constă în recomandarea perioadei optime de maturare adică numărul de zile de la prăjire în care boabele își dezvăluie buchetul cu claritate și eleganță și crearea acelui gust recogniscibil care să rămână în memoria clienților. Pe lista restaurantelor din România se numără mai nou și Stradale, deschis recent în cadrul Bucharest Business Park sub conducerea lui Chef Foa, care are propriul blend de cafea de specialitate purtând numele brandului.

”Tendința este clar diferențierea și găsirea acelor cârlige prin care să creezi clienților care îți calcă pragul o așa zisă dependență pentru produse de calitate. Să nici nu mai fie nevoie să deschidă meniul de băuturi pentru că vin încă de acasă cu gândul la un anumit produs. Iar cafeaua este printre cele mai consumate în orice restaurant. Astfel nu doar că le oferim un gust deosebit și total diferit de cel cu care erau obișnuiți până acum, dar reușim să creăm un gust singular, care nu va putea fi găsit decât acolo. Cred că acesta este direcția spre care ar trebui să ne îndreptăm, iar unele business-uri au înțeles repede și au trecut la fapte”, adaugă Adrian Simion.

Guido Coffee a pornit la mijlocul anului trecut și funcționează atât ca și prăjitorie de cafea cu vanzare, cafenea on the go, dar și organizator de cursuri de preparare a cafelei, în zona Eminescu a capitalei. Cei doi antreprenori aflati in spatele business-ului, Adrian Simion și Floriana Vlaicu au urmat cursuri profesionale de prajire a cafelei de specialitate si au testat zeci de sortimente de cafea la targurile de profil pentru a selecta inițial cele patru sortimente pe care sa le aduca in propria prajitorie. In momentul de fata GUIDO aduce peste 15 sortimente de cafea din Brazilia, Etiopia, Costa Rica, Guatemala, Panama sau Kenia, boabele fiind prajite si etichetate sub brandul propriu. Investitia initială s-a ridicat la 80.000 euro, insa continua și in prezent prin extinderea capacității de productie.

 

Tags: , , , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Copyright © 2006-2019 Blow.ro All Rights Reserved.