Sănătatea în timpul iernii – mituri şi adevăruri

cold sickFără îndoială că iarna şi-a câştigat reputaţia ca fiind “Sezonul gripei şi răcelilor“, astfel că mulţi dintre noi suntem inevitabil, mult mai preocupaţi de sănătate în anotimpul rece. Cu toate acestea, specialiştii avertizează că această grijă excesivă a dus la apariţia unor mituri specifice sezonului rece, care pot avea efectul contrar de a afecta sănătatea.

Mit 1: Aerul rece te îmbolnăveşte – Deşi este cunoscută sub denumirea de “răceală“, această afecţiune nu este declanşată de aerul rece şi temperaturile scăzute. “Dimpotrivă, numărul celulelor responsabile cu combaterea infecţiilor creşte atunci când ieşim afară iar simpla stare de a-ţi fi frig nu are legătură cu răceala. De regulă, bolile precum gripa şi răceala sunt provocate de virusuri sau bacterii, care au o rată de răspândire mai mare la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, astfel că sunt mult mai uşor transmise prin contact într-un cadru restrâns“, explica Specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

Mit 2: Alergiile dispar în sezonul rece – Deşi simptomele alergiilor sezoniere precum febra fânului sau cele cauzate de polen se ameliorează, există un revers al medaliei: alergiile de interior se agravează în sezonul rece. Acestea sunt cauzate de praf, mucegai şi aerul mai încărcat, corelate în special cu faptul că în timpul iernii camerele nu sunt atât de des aerisite ca în sezonul cald.

Mit 3: Nu trebuie să facem sport iarna, afară – Dacă aţi decis să amânaţi exercitiile fizice sau jogging-ul până la primăvară, este momentul să vă razgândiţi! “Exerciţiile fizice la temperaturi scăzute, bineînţeles cu echipamentul corespunzator, sunt o modalitate mult mai eficientă de a face sport, deoarece generează arderi calorice mai intense decât cele realizate la temperaturi confortabile trupului uman, la aproximativ 20 de grade Celsius. În plus, datorită faptului că exercițiile presupun un efort mai mare, înseamnă și că nivelul endorfinelor va crește mai mult, îmbunătățind astfel și starea de spirit“, recomandă Specialistul Ropharma, Dr. Tania Bejan.

Mit 4: Nu avem nevoie de protecție solară în timpul iernii – Deși cazurile de arsuri solare în timpul iernii sunt foarte rare, acțiunea razelor soarelui poate fi la fel de nocivă, în special pentru piele. Mai mult, din cauza faptului că zăpada reflectă 80% din razele UV, celulele epidermei sunt mult mai afectate. Așadar, cremele de protecție solară nu trebuie să lipseasca nici în timpul iernii.

Mit 5: Avem nevoie de mai mult somn în timpul iernii – Din cauza diminuării luminii soarelui, prelungirea nopților și scurtarea zilelor, în sezonul rece ne simțim mai somnoroși și chiar ne trezim mai greu dimineața. Cu toate acestea, ceea ce resimte organismul nu este nevoia fizică de mai mult somn, ci mai degrabă dorința psihologică de a rămâne într-un loc confortabil cu temperatură constantă.

Mit 6: Temperaturile scăzute determină căderea părului“Studiile arată că femeile se confruntă în general cu pierderea părului în timpul verii, iar în timpul iernii problema se manifestă preponderent la nivelul scalpului. Acesta devine mai uscat şi iritat din cauza temperaturilor scăzute şi căciulilor, iar un scalp cu probleme inevitabil va afecta şi modul în care părul creşte: mai casant şi fragil. Aşadar, mâncărimile sau cojitele ce pot apărea la nivelul scalpului în timpul iernii sunt un semn că aveţi nevoie de protecţie suplimentară şi este recomandat să folositi un şampon protector şi hidratant pentru scalp“, explică Specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

Mit 7: Dacă eşti rpcit sau ai gripp, ia antibiotice
Cum atât gripa cât şi răceala sunt cauzate de virusuri, şi nu de bacterii, tratamentul cu antibiotice este inutil. Doctorul poate prescrie totuşi antibiotice în cazul în care pacientul dezvoltă o complicaţie de natură bacteriană precum sinuzită, otită, bronşită ori pneumonie.

Tratamentele pentru răceala şi gripă urmăresc ameliorarea simptomelor mai degrabă decât distrugerea virusului. Acestea sunt recomandate imediat ce se observă instalarea bolii. În cazul răcelii, consultaţi medicul dacă simptomele severe durează mai mult de 10 zile, dacă prezentaţi dureri la nivelul urechilor şi a sinusurilor, aveţi febră ridicată. Pentru gripă, apelaţi la medic. Acesta va decide care este tratamentul adecvat pentru complicaţiile apărute.

În ciuda diverselor mituri legate de sănătatea în timpul iernii, sistemul imunitar este într-adevăr mai expus în această perioadă, aşa că în sezonul rece este recomandată protectia suplimentară a organismului şi întărirea sistemului de apărare. Ropharma vine cu un ajutor veritabil în sezonul rece: Activit Imuno Forte, suplimentul natural pe bază de colostru bovin şi lactoferina. Activit Imuno Forte stimulează imunitatea organismului, asigură acţiune antioxidantă, oferă protecţie împotriva infecţiilor virale, bacteriene şi fungice. Activit Imuno Forte este disponibil în farmaciile Ropharma din toată ţara şi online pe www.ropharma-healthcare.ro la preţul de 24,61 lei.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Privacy Preference Center