Românii au consumat în 2014 produse alimentare şi băuturi austriece în valoare de 115 mil Euro

produse alimentare bauturiBiroul Comercial al Ambasadei Austriei la București a organiyat în perioada 7-13 mai 2015 un eveniment de prezentare a produselor alimentare austriece în cadrul unuia dintre cele mai importante lanţuri de magazine din România, Carrefour, prin care se dorește poziționarea și susținerea noilor firme austriece pe piața din România. Cu exporturi de 115 mil. Euro în 2014 în industria produselor alimentare și băuturilor, o creștere cu 4.6% față de anul 2007 si comerț exterior total de 3,1 mrd. Euro, Austria continuă să fie unul din parteneri comerciali ai României.

În anul 2014 Austria a exportat cel mai mult în România produse din carne de porc proaspătă în valoare de 8,8 mil Euro, ciocolată (6 mil Euro), brânzeturi (4.5 mil Euro) și produse de patiserie (3.4 mil Euro). Alte categorii importante au fost băuturile răcoritoare (2.5 mil Euro), carnea procesată (cârnați și șuncă) în valoare de 2.7 mil Euro, cafeaua (2.3 mil Euro), carnea de vacă (2.1 mil Euro) și dulciurile (1.6 mil Euro).

Săptămâna austrică la Carrefour, ce va avea loc în toată ţara, va pune un accent deosebit pe produsele bio, lactate şi brânzeturi, carne şi preparate din carne, produse congelate şi desigur pe băuturi precum băuturi spumoase şi sucuri. Pe lângă principalele mărci deja listate în lanțul Carrefour în această săptămână se vor introduce și alte noi branduri: Almdudler (răcoritoare), Hochriegl (frizzante), Schlumberger (vin spumant), Heindl (ciocolată), Zimmermann (legume congelate), Frierss (șuncă, bacon), Berglandmilch (brânzeturi), D’arbo (gemuri).

Pentru a susține noi colaborări între firmele austriece și cele românești, Biroul Comercial al Ambasadei Austriei la București a organizat pe data de 7 mai Austria Showcase, un eveniment la care au participat 12 companii, Almdudler Limonade, Agrarmarkt Austria AMA, Bergkaeserei Zillertal, BiologoN, Cargo Partner, Eutraco Food, Heuft Austria, Hochriegl, Höpler, Schlumberger, Sulzberger Kaeserebellen, Walter Heindl care caută distribuitori, importatori, dar și clienți direcți sau oferă servicii conexe pentru industria HORECA sau alimentară.

„Participanții din timpul showcase-ul au avut ocazia să poarte discuții cu importatorii de produse alimentare și băuturi, cu reprezentanți ai departamentelor de achiziții din lanțurile de magazine alimentare, precum și cu reprezentanți HoReCa, obiectivul nostru fiind de a facilita inițierea unor noi colaborări și legături comerciale între firmele austriece și cele românești”
, explică Rudolf Lukavsky, consilier comercial la Ambasada Austriei la București.

Industria alimentară și a băuturilor se clasează în primele 5 cele mai importante sectoare industriale în Austria, în care activează 222 de companii cu 300 de unități de producție și 26.586 angajați. Valoarea producției în această industrie se ridică la 8.1 bn. Euro, din care 5.4 bn Euro reprezintă exporturile. Cele mai importante categorii de produse exportate sunt băuturile energizante și răcoritoare, ceaiul rece, ciocolata, dulciurile, produsele de patiserie, brânzeturile, sucurile de fructe, iaurturile, cârnații și produsele din carne. Un procent important este ocupat și de produsele bio și fără organisme modificate genetic recunoscute pentru calitatea ridicată.

Peste 1.000 de investitori austrieci sunt activi în România, prin 6.887 de companii cu capital austriac, care însumează peste 100.000 de angajați, luând în calcul locurile de muncă create direct. Firmele cu capital austriac sunt prezente într-o gamă largă de activități economice, de la resurse la industrie, agricultură, servicii financiare și asigurări, industria lemnului, industria auto, sectorul de petrol și gaze naturale. Austria continuă să fie unul din top investorii ai României în Europa Centrală și de Est cu investiții ce totalizeaza 11.4 bln Euro și reprezintă 19.1 % din invesțiile străine directe realizate în România

”România este una din cele mai atractive țări din regiune pentru investitorii din Austria datorită dimensiunii pieței — cea mai mare din regiune, capitalului uman, proximității culturale, perspectivelor și multitudinii de proiecte și oportunități”,
a adăugat Rudolf Lukavsky.

Printre principalii investitori austrieci noi în ultimii ani după 2010 se numară Strabag, Schweighofer, Raiffeisen Evolution, Billa, Porsche, Post Master, Verbund, Voestalpine, Salesianer Miettex.

 

Tags: , , , , , , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Copyright © 2006-2019 Blow.ro All Rights Reserved.