Turatii.ro va recomanda Opel Astra GTC 2,0l Turbo

Author: Turatii.ro

Echipat cu un motor turbo de 170 CP, micul coupe Opel te umple de senzatii tari inca de la prima privire… Cand calci acceleratia la maxim, GTC-ul aduna ocheade admirative precum un magnet pe roti. O masina care mi-a placut, de la inceputul testului pana la sfarsit!

Ca sa evit acuzatiile de “prietenie” cu Opel, fiind posesor al unui Astra, o sa incep prin a descrie putinele lucruri care nu m-au incantat la GTC. Au fost cateva, ce se pot trece cu vederea, dar trebuiesc amintite…

Golirea rezervorului in circa 400 de km. Asta m-a lasat masca, dar trebuie sa recunosc cinstit: i-am dat! A luat in 400 de km numai acceleratii la blana si forja cat cuprinde.

Nu mai sunt un adept al stilului agresiv la volan, dar GTC-ul o cere, si nu poti sa il refuzi! Motorul turbo e superb, dar isi cere portia de combustibil: consum mediu in test 11,4l la suta de km! Mentiune: am condus acum cativa ani un Astra Coupe Turbo de 200 CP si consuma mai putin, iata cat de importanta e aerodinamica pentru consum – CX Astra Coupe Turbo 0,27-0,28.

Locurile din spate au spatiu lipsa pentru cap, dar spatiu excedentar le picioare. Pasagerii mai inalti pot avea probleme cu luneta, care, fiind puternic inclinata, nu ofera spatiu suficient pentru cap.

Suspensia sport nu se simte bine pe drumuri neamenajate. Orice intrare pe un drum cu piatra cubica, cu denivelari sau asfalt cariat (cam cum este pe la noi), penalizeaza mult confortul pasagerilor. Suspensia tare nu iarta nimic si asta se simte, dar pe un drum bun, la viteze mari, asigura un confort regesc si o tinuta de drum exemplara.

In rest ambianta e OK, asigurata de sistemul audio de top, cu MP3 Player si 6 difuzoare, plus comenzi pe volan, ce asigura o calitate excelenta a sunetului. Aerul conditionat se comanda manual (din pacate!), dar se comporta bine, racind imediat aerul la temperatura dorita.

Pedale din aluminiu, sportive, completeaza decorul, insa nu avem computer de bord si nici tempomat. Adica dotarea masinii e destul de clasica, dar trebuie sa tinem cont de faptul ca pretul de plecare al modelului Astra GTC este identic cu cel al modelului Astra H normal (Astra 5-usi Essentia 1.6 = Astra GTC Essentia 1.6). Pret pornire Astra GTC: 11 092 euro CIP (13 199 DDP).

Nu lipsesc din dotarea standard ABS, ESP, sasiu sport si buton “Sport”, inchidere centalizata cu telecomanda, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, geamuri fumurii, faruri cu aprindere automata, volan si scaune sport.

Frane foarte bune, cu discuri ventilate pe fata si discuri pe spate, sunt ascunse in spatele jantelor superbe de 17″. Talonul ingust al pneurilor le predispune pe acestea din urma la boala “gropii nebune”, atat de raspandita in Romania. Atentie mare, se sparg usor in gurile de canal!

Caroserie
+ Design agresiv si inedit
– Aerodinamica destul de scazuta in raport cu look-ul ce pare foarte fluid, CX – 0,34

Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, spatiul pentru picioare in spate
– Putine spatii de depozitare, spatiu limitat pentru cap, in cazul pasagerilor din spate

 

Tags: , , , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Copyright © 2006-2019 Blow.ro All Rights Reserved.