Centrul Vechi – cea mai importantă atracţie a Bucureştiului
Centrul Vechi este considerată cea mai importantă atracţie a Bucureştiului de către români, aşa cum arată un studiu realizat în primăvara acestui an de grupul de restaurante City Grill.
Peste 80% dintre respondenţii studiului au concluzionat că Centrul Vechi este principalul loc de ieşit în oraş în Bucureşti şi destinaţia pe care o aleg atunci când îţi inviţi prietenii din străinătate.
Aceasta poziţionare se va menţine şi pe anii imediat următori, respondenţii fiind de acord că această zonă va continua să se dezvolte şi să atragă vizitatori, atât localnici cât şi străini.
Unul dintre motivele acestui trend este concentraţia de locaţii pentru servit masa sau pentru distracţie. Peste 80% dintre respondenţi susţin că Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din Bucureşti în timp ce 68% îl percep ca locul cu cele mai multe posibilităţi de distracţie.
Dat fiind aceste considerente, se remarca şi afluxul de străini, fie că sunt turişti sau persoane care lucrează temporar pe teritoriul României. Aproape 89% dintre respondenţi considera că Centrul Vechi este principalul loc în care poţi invita un prieten din străinătate. Dealtfel, 88% susţin că, în ultima perioadă, vezi tot mai mulţi străini în această zonă. Acest lucru se datorează, cel mai probabil, faptului că prețurile sunt mult mai accesibile decât cele din majoritatea capitalelor europene, iar viața de noapte mult mai vibrantă. Afluxul mare de străini, design-ul cosmopolit al localurilor şi serviciile din ce în ce mai bune reprezintă principalele motive pentru care mai mult de jumătate dintre cei chestionați considera Centrul Vechi o zonă „ca în Occident”, deşi specificul local îi oferă o notă de unicitate. Restaurantul preferat de bucureşteni pentru invitaţii lor din străinătate este Caru’ cu Bere.
„Grupul City Grill operează mai multe locaţii în acest spaţiu şi, în mod firesc, suntem interesaţi de înţelegerea trendurilor, a atitudinilor şi comportamentelor consumatorilor. Pentru a oferi şi pe viitor clienţilor o experienţă bazată pe excelenţa, în primăvara acestui an am realizat o cercetare de marketing focusata pe această zonă, o iniţiativă de pionierat legată de Centrul Vechi. Mai mult decât atât, încă din 2004 când am fondat primul City Grill, obiectivul nostru principal era de a crea o mâncare cu un gust distinct, preparată simplu, prin care să reînviem şi să reinterpretam vechile valori româneşti. De aceea, prin acest studiu ne-am focusat şi pe aspecte referitoare la obiceiurile şi preferinţele asociate servitului mesei, atitudini actuale legate de alimentaţie”, explică Ramona Popescu, Marketing Manager Grup City Grill.
Romanii aprecieaza bucătăria tradiţională
O direcţie relevanta ce reiese în urma studiului este încrederea manifestată de bucureştean în bucătăria românească, atât prin prisma meniului cât şi a ingredientelor folosite. Deşi sunt asumate anumite limitări ale bucătăriei româneşti în contextul stilului de viaţă actual, per ansamblu, calitatea mâncării româneşti şi, mai ales, a ingredientelor noastre, văzute mai naturale şi superioare celor „de import”, este apreciată. 79% dintre participanţii la studiu afirma că prefera produsele alimentare româneşti, în timp ce 65% le consideră sănătoase.
În plus, stilul de viaţă sănătos căreia i se asociază sportul începe să fie îmbrăţişat în unanimitate, 98% dintre respondenţi apreciind importanta mişcării în fiecare zi. Acest consens atitudinal este activat şi susţinut prin implicarea Grupului City Grill în susţinerea mişcării, în dezvoltarea sportului de masă, prin maratoanele desfăşurate de-a lungul timpului, Bucharest City Maraton, cât şi alte parteneriate la evenimente sportive.
„Segmentul bucureştenilor care ies să ia masa în oraş este tot mai vizibil, fiind în cresetere atât ca număr cât şi că grad de sofisticare. Bucureştiul este un caz special, fericit, în România, unde venitul mediu este de aproximativ 1.500 de euro pe familie. Având în vedere acest venit, oamenii sunt dispuşi, educaţi şi îşi şi permit să iasă la restaurant pentru simplul motiv de a lua masa. În plus, dacă găsesc un meniu de prânz sub 5 euro, bucureştenii sunt dispuşi să facă din acest lucru un obicei. Atât prin restaurantele City Grill, cât şi Caru’ cu Bere şi Hanu’ Berarilor încercam să promovăm bucătăria românească, sedimentând acest stil de viaţă, în fond, prin fiecare locaţie nou deschisă şi prin fiecare meniu creat special pentru cei ce iubesc gastronomia autohtonă”, adauga Ramona Popescu.
***
Cercetarea a fost realizată online, în luna mai 2014, pe un eşantion de 765 respondenţi, reprezentativ la nivelul oraşului Bucureşti pentru segmentul 18-50 ani. Demersul cantitativ a fost coroborat cu o abordare calitativă, pentru aprofundarea aspectelor atitudinale şi comportamentale ale consumatorilor din Centrul Vechi. Studiul este solicitat de grupul City Grill şi realizat de Quantix Marketing Consulting, o companie specializată pe cercetare de piaţă şi consultanţă de marketing.
Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor şi Caru’ cu Bere, toate în Bucureşti.