Importanta economica a egalitatii de gen!
Autor: TBWA\Bucuresti
TBWA\Bucuresti alaturi de partenerii sai, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) au organizat Conferinta Internationala cu tema – Importanta economica a egalitatii de gen. Evenimentul face parte din cadrul proiectului national ALTFEM – o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate.
La conferinta au participat reprezentanti ai Fondazione Giacomo Brodolini din Italia, Fundacion Mujeres din Spania cat si Comisia pentru egalitate de sanse intre femei si barbati din Ministerul Muncii. Dezbaterea a atins subiecte ca politicile de gen din Romania, impactul recesiunii economice asupra femeilor cat si bunele practici in promovarea egalitatii de gen in companiile spaniole.
Specialistii au mentionat ca, neavand resurse financiare sa implementeze programe ce sustin lupta impotriva discriminarii, guvernele pe plan national nu sunt destul de puternice, astfel politicile Uniunii Europene detin un rol important in sustinerea egalitatii de sanse.
Epoca crizei economice a intensificat discriminarea de gen de pe piata muncii din Romania, iar diferentele dintre Romania si celelalte tari europene sunt destul de mari in ceea ce priveste egalitatea de sanse pe piata muncii.
“Vestile nu sunt bune” cu privire la situatia angajatelor din institutiile publice: „Daca in trecut exista discrepanta dintre salarii era doar o problema a companiilor private, unde barbatii castigau in medie mai mult decat femeile, acum putem sa vedem transferul acestei probleme si la institutiile publice”, a declarat Anda Croitoru – reprezentant Comisia pentru egalitate de sanse intre femei si barbati din Ministerul Muncii.
“Crizele ecenomice din trecut au afectat mai mult sectoarele dominate de barbati si in acest fel au redus diferenta de balanta intre sexe. Totusi, in prezent, criza este mai profunda si mai lunga, iar situatia femeilor s-a schimbat. In plus, taierile de buget legate de faza a doua a crizei ar putea afecta magnitudinea si chiar directia efectelor legate de gen” – Constanta Pagnini, Fundatia Giacomo Brodolini din Italia.
In cadrul evenimentului participantii au dezbatut pe parcursul celor 3 work-shop-uri, atat oportunitatile si dificultatile cat si rezultatele si impactul proiectelor de discriminare finantate in Romania prin POSDRU. Prin urmare, modalitatile de dezvoltare si aplicare a unor politici publice de gen eficiente joaca un rol important in promovarea egalitatii de gen din Europa.
Cofinantat prin Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial – Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, proiectul strategic are o durată de 24 de luni. Proiectul ALTFEM isi propune imbunatatirea perceptiei asupra rolului profesional si social al femeii si cresterea gradului de constientizare a expertilor si operatorilor mass media, a partenerilor sociali, a organizatiilor societatii civile, a autoritatilor publice din domeniul muncii si audiovizualului si a femeilor, in general, asupra problematicii egalitatii de sanse pe piata muncii.
Partenerii din cadrul proiectului:
TBWA\Bucuresti este biroul local al retelei multinaționale TBWA\, una dintre cele mai renumite si puternice companii de comunicare la nivel global, prezenta in peste 40 de tari. TBWA\ asigura servicii integrate de comunicare, de la strategie, creatie si producie, la PR si evenimente speciale pentru clienti precum McDonald’s, Mars, Michelin, Henkel, Beko sau adidas. Agentia TBWA\Bucuresti a participat la diverse programe si campanii media pe teme de educatie, asistenta si integrare sociala.
Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) este o organizatie neguvernamentala care, de aproape 10 ani, propune solutii pentru imbunatatirea calitatii vietii, prin integrarea egalitatii de sanse intre femei si barbati in domeniile economic, politic si social si prin promovarea egalitatii de gen.
ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) este o organizatie de drepturile omului specializata in drepturile mass media, anti-discriminare, buna-guvernare, comunicare si cercetare in domeniul mass-media.