Muraturi in saramura

Legumele conservate in saramura sunt cele mai sanatoase, avand o fermentatie lactica. Acidul lactic este dezinfectant. Muraturile aduc vitamine in alimentatie, deoarece s-a constatat ca unele vitamine rezista la fermentatie.

Se aleg gogonele verzi, sanatoase, pot fi si putin parguite, castraveti, ardei capia verzi, pepenasi verzi, morcovi, telina, conopida, radacina de patrunjel, varza rosie.

Pe fundul borcanului se pun foi de vita si frunze de visin, pentru a mentine muraturile tari. Se asaza apoi in randuri legumele pentru murat, printre care se amesteca mult usturoi, cimbru uscat, hrean curatat si taiat in suvite sau rondele. Deasupra se asaza foi de vita, frunze de telina, frunze de cires. Se preseaza cu un teasc din doua scandurele.

Se prepara saramura din apa cu sare – la 1 l de apa 30 gr sare grunjoasa, se calculeaza cata apa intra in borcanul de muraturi. Se pune saramura intr-un vas, la fiert. Cand clocoteste se toarna in borcan pana la umplerea acestuia. Se acopera borcanul cu celofan sau capac, sa fie fest, ca sa nu intre aer.

Se inveleste borcanul intr-o patura veche si se lasa pana se raceste. Se poate desface abia dupa trecerea unei luni din ziua in care s-au pus muraturile.

 

Tags: , , , ,

 
 
 

discuss this post

 
 

Add a comment

required

required

optional


 
 
 

Privacy Preference Center